A mai napig jellemző sok honlapon, hogy a tartalom nem megfelelő, vagy nem jól van elrendezve. Láthatsz olyan weboldalakat is, ahol van egy nyitó oldal és ott valahova kattintani kell, hogy egyáltalán eljuss magára a honlapra. Még mindig léteznek - szerencsére csak kevés - flash animációk, amik csak a látogató idejét, idegeit és adatforgalmát nyirbálják!
Az egyszerűbb legtöbbször jobb!
Rögtön nézzük meg, hogy mi lehet az egyik legdurvább hiba egy honlapon egy kis mesébe sűrítve, ahol te leszel a főszereplő.
Szerencsére rengeteg szerszámod van otthon a különböző háztáji bütykölésekhez, hibaelhárításokhoz. Van némi káosz, mert ömlesztve tárolod régi, kiürült festékes vödrökben.
Mindössze egy serpenyő nyelét rögzítő csavart szeretnél meghúzni, mert lötyög, de legalább 15 percig kell régészeti feltárást végezned egy csillagcsavarhúzó után. Ekkor döntöd el, hogy vásárolsz magadnak egy szerszámos szekrényt, ahol szépen rendben tudod tartani a holmidat.
Leülsz a számítógép elé, vagy fogod a telefonod és beírod a kedvenc keresődbe: eladó szerszámos szekrény. A találati listában mindjárt kattintasz is, mert vonzó a szöveg amit olvasol.
Mohón veted magad a megjelenő tartalomra és elkezded olvasni:
A második mondatnál már téped a hajad, a harmadiknál kattintasz a böngésző vissza gombjára, hogy más oldalt keress. Úgy mész el erről a honlapról, hogy fogalmad sem lesz a kereskedelmi igazgató célkitűzéséről...
Már ebből a történetből is rájöttél, hogy mi a hiba. Téged ez a cég történelem nagyon nem érdekel! Neked szerszámos szekrény kell, de a termékről semmi információhoz nem jutottál. Mínusz egy vásárló.
Ez a cég elköltött kb. 180.000 – 250.000 Ft-ot a honlapra, jó eséllyel fizet vagy 8.000 Ft karbantartási díjat havonta és ez felett még a tárhely, domain költségeket.
Nos, ez pénzkidobás. Ilyen honlapot ne csinálj! Egy weboldal ne ezzel fogadja a látogatókat!
Persze lehet leírás a vállalkozásról, sőt! Egyes szolgáltatások, termékek esetében fontos is, de akkor sem szabad a leendő ügyfelet ezzel terhelni. Olvasson inkább a szolgáltatásodról, termékedről, hogy miért jó, miért jobb, mint a másik, stb… A látogatót ezek a dolgok érdeklik! A „Rólunk” menüpontot meg tegyük egy kicsit hátrább a menüsorba.
Mindig alaposan gondold át, hogy milyen menüpontokra lesz szükséged, azok mit fognak tartalmazni és milyen sorrendben! Képzeld magad a látogató, érdeklődő helyébe!
A legtöbb webfejlesztő vállalkozás segíteni fog ebben, hogy ne legyenek ilyen hibák.