Vigyázz, ne tévesszen meg ez a kép, bár én is szívesen megkóstolnám! No, de beszélgessünk kicsit egy honlap kinézetéről és tartalmáról. Lesz egy kis múlt, egy kis jelen és egy kis jövő. A cikk elolvasása segítségedre lesz, hogy könnyebben dönthess új honlapod „design”-járól.
A múlt
A 2000-es évek elején még nagyon-nagyon csillogó-villogó (és még zenélő is) weboldalak voltak divatban. Volt már azonban jó néhány webfejlesztő és marketinges szakember akik azt mondták, hogy:
Mivel itt, a mi kis virtuális világunkban a kiabálást nagybetűkkel jelöljük, ezért ez a „Ne!” valójában így nézett ki:
Talán emlékszel még, hogy agyon voltak a weblapok „dizájnolva”. Iszonyat mennyiségű grafikát, futó szövegeket, mindenféle flash animációkat láthattunk és alig-alig vettük észre a Tartalmat. Igen, a nagybetűs Tartalmat! A szemed majdnem kiesett, de információhoz alig jutottál és bizony a tartalom fog értékesíteni!
Személy szerint nagy kedvencem volt, hogy amikor a család már aludt én meg megnyitok egy honlapot az meg nekiáll zenélni! Család már nem alszik, ráadásul a zene is vacak. Brrr…
A jelen
Hé! Ez most már legtöbbször jó! Most már rengeteg weboldalon azonnal látod a tartalmat és nyűg nélkül szívhatod magadba a keresett információt. Jók az elrendezések, minimális „csicsa” ami elvonná a figyelmed. Hát nem ezt mondtuk 20 éve? Bizony-bizony ezt mondtuk. Nagy általánosságban a jelenlegi honlapok ilyen szempontból rendben vannak, azonban még találhatunk komoly problémákat. A jelent nem is ragozom tovább.
A jövő
Ööö…, bocsi a kristálygömböm éppen felülvizsgálaton van, ezért pont nem látom a jövőt. Annyit azonban elmondhatok, hogy a honlapok kinézete vélhetően a továbbiakban is egyszerű lesz. Csak gondolj abba, hogy ma már többen böngésznek telefonról, mint számítógépről. Ez a trend még erősödni is fog, ezért nem várható „túldizájnolás”. A mobilok kis kijelzője miatt szűkek a korlátok és mint tudjuk: kell a hely a tartalomnak.
Amikor visszakapom a kristálygömböt az engedélyező hatóságtól pontosabb jövőt fogok eléd vetíteni. Addig is nézzünk egy példát!
Jelenet: Példabeszédek. (Itt jön képbe a fenti kép.)
Kirándulsz. Reggel óta múzeumról múzeumra jársz, megnéztél legalább öt templomot és hallasz valami fura hangot. Hm, mintha kopogna valaki. Körülnézel, semmi érdemlegeset nem látsz, így mész tovább. Nocsak! Ez a kopogó hang követ téged! Sőt! Egyre hangosabb! Ekkor rájössz, hogy a szemed kopog az éhségtől.
Micsoda szerencse! Pont előtted van egy étterem, így rögtön be is ülsz, rendelsz és végre elnémítod magadban azt a bizonyos farkast. Jó volt az étel? Elégedett voltál a mennyiségével? Megfelelő volt a kiszolgálás?
És most mondd meg, hogy milyen volt a tányér, amiről ettél! Na ugye! Nem tányérért mentél, hanem ételért! Persze a tányér legyen tiszta, ne legyen repedt. A tálalás azért legyen igényes.
Figyelem! Dobpergés!
A tányér a design, az étel a tartalom!